Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Z KALISZA DO KAMERUNU – turniejowy test

Data wydarzenia: 23 października 2020

W poniedziałek, 26 października, wieczorem odbędzie się premiera gry, którą w ramach projektu „Kultura w Sieci” zrealizowała Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu. W piątkowe przedpołudnie, czyli trzy dni wcześniej, przedpremierowo zagrali w nią uczniowie czterech kaliskich szkół, dwóch podstawowych i dwóch liceów.

MBP zdecydowała się na trzy dni przed premierą internetowej gry zorganizować rodzaj testu w postaci międzyszkolnego turnieju, do którego zostały zaproszone licea pierwsze i trzecie oraz szkoły podstawowe nr 7 i 17, z których ostatnia nosi imię Stefana Szolca-Rogozińskiego.

W turnieju udział wzięło w sumie 62 uczniów, którzy skupieni byli w salach informatycznych swoich szkół. Na chwilę przed rozpoczęciem gry z poszczególnymi drużynami telefonicznie skontaktował się Robert Kuciński, dyrektor kaliskiej biblioteki, podając link umożliwiający rozpoczęcie internetowej zabawy.

 

Oto wyniki turnieju:

Grupowo:

- w kategorii szkół podstawowych:

I miejsce – Szkoła Podstawowa nr 17 z Oddziałami Integracyjnymi

II miejsce - Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza

- w kategorii szkół średnich

I miejsce - III LO im. Mikołaja Kopernika

II miejsce - I LO im. Adama Asnyka

 

- indywidualnie najlepszy wynik osiągnęła Maria Dahlke z SP 17

 

Biblioteka wręczy nagrody książkowe i dyplomy wszystkim szkołom, wyróżniając specjalnie zdobywców największej liczby punktów w danej szkole, a są to:

- Maria Dahlke z SP 17

- Maja Kubala z III LO

- Stanisław Rudowicz z SP 7

- Mikołaj Łączyński z I LO

 

Nauczyciele czuwający nad realizacją turnieju zgromadzili „na gorąco” recenzje od pierwszych graczy „Z Kalisza do Kamerunu”.

 

Uczniowie I LO:

- „Gra bardzo ciekawa i pouczająca. Przyjemnie się grało, a jednocześnie nauczyłam się nowych rzeczy. Przyjemne z pożytecznym”.

- „Fajne rozwiązanie. Zabawa połączona z wiedzą. Oby więcej takich konkursów”.

- „Podobała mi się forma tego turnieju, ponieważ jest bardzo innowacyjna. Inna niż wszystkie konkursy. Została połączona zabawa z nauką”.

- „Gra świetnie wykonana, w ciekawy sposób ukazywała nowe wiadomości, a jednocześnie uczyła, oddziałując na wzrok i słuch. Była to na pewno bardziej interesująca zabawa niż zwykły test”.

 Uczennica III LO:

- „Fajne były te podcasty, które uzupełniały grę. To był taki dodatek, który bardzo mi się podobał. Bardzo ładna grafika”.

Uczniowie SP 7:

Wiktor Szkudlarek: „Bardzo fajnie mi się grało. Ciekawa gra”.

Wiktor Olszyna: „Niby prosta, ale trzeba było uważnie czytać i słuchać. Dobrze zrobiona, kompletna gra”.

Miłosz Smura: „Możemy zyskać dużo informacji na temat Szolca-Rogozińskiego. Dobry pomysł na promocję Kalisza”.

Oliwia Kornacka: „Pytania dotyczące podcastów nie były łatwe. Trzeba było uważnie słuchać, ale generalnie rozgrywka była fajna, zwłaszcza dzięki miłej dla oka grafice.

„Z Kalisza do Kamerunu. Śladami Stefana Szolca-Rogozińskiego” to próba stworzenia gry, która w atrakcyjny sposób – poprzez zabawę – opowiadałaby o życiu i przygodach XIX-wiecznego podróżnika rodem z Kalisza. Pomysł zyskał dofinansowanie w ramach programu „Kultura w Sieci” oraz wsparcie z budżetu Miasta Kalisza. Każdy będzie mógł w nią zagrać już w poniedziałkowy wieczór, czyli 26 października. Tego dnia odbędzie się premiera, która ze względu na pandemiczne ograniczenia przyjmie formę webinaru, czyli internetowej konferencji. O godzinie 20.00 na profilu facebookowym Miejskiej Biblioteki Publicznej o kulisach powstawania gry opowiadali będą jej twórcy, bibliotekarze i programiści.

Banery/Logo